söndag 20 juni 2010

Before-After...

Förra sommaren beslutade vi att huset skall målas denna vår...Här ett foto från förra våren, innan vi byggde altanen som omsluter två sidor på huset

och simsalabim! Ursprungsfärgen bestämde vi skulle passa bra (huset var vitt från början sedan blått och när vi köpte det var det...ja, gult:) ja just det, bytt fönster har vi oxå gjort runtom. Tanken var att få till ett New Englandstuk, jag tycker vi lyckades bra med det!



Markistyg byttes mot mörkgrått och luckorna fick oxå bli mörkgrå för att matcha! Helnöjda är vi! Planen var oxå att alla projekt skulle vara klara innan sommaren, så att vi kan vara lediga på riktigt när vi väl är lediga...Lite fix är kvar, räcket till altanen skall monteras, återkommer med bilder när det är klart! Ha en skön sommar alla som kikar in!
Kram Katja

6 kommentarer:

  1. Åhhh! så snyggt! Hur mycket New England som helst!
    Hoppas ni får mycket ledighet i sommar. Med massor av sol och bad.
    Ha det så gott!
    (har ni kvar bordet vill jag gärna köpa det)
    Kramis Åsa

    SvaraRadera
  2. Joo,huset gick upp i värde dubbelt,som jag sa.Sååååååå snyggt.Hoppas bara sommaren blir varm och mycket sol och bad.Kram mom

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vd fint det blev!! Som ett nytt hus :-) Tänk vad färg kan göra och förstås markiserna och fönstren är ju pricken över i...

    Ha en skön sommar!
    / anita.

    SvaraRadera
  4. Hej Katja!
    Det blev ju superfint erat hus! Som ett helt nytt ser det ut!! Förstår att du är nöjd!

    Ha det!
    /Lollo

    SvaraRadera
  5. Wow så snyggt!! Vilken förändring!! Verkligen pricken över i med det gråa till, New England är ordet!

    Kram,
    Sophie

    SvaraRadera
  6. Heej.. fann din sida inne hos Pernilla och "husetmittibyn"..
    Ville bara kika in å säga att ert hus bodde vi i då jag föddes.. så härligt å se det igen..senast jag såg det var då det låg ute på hemnet till försäljning.. Guu, så fint ni målat det..så mycket ni gjort på det..underbart. Jag har en gammal flygbild/tavla över de huset som togs i början på 70-talet.. SÅ roligt å se det igen.. Går det bra om jag lägger till dej inne hos mej? kram Helén

    SvaraRadera